22 Eylül 2025
SIRKULER NO: 2025 / 077 – TTK
Konu: Yönetim kurulu karar defteri ve müdürler kurulu karar defterlerinin elektronik ortamda tutulması zorunluluğu kaldırılmıştır.
Ticaret Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından 14 Şubat 2025 tarih ve 32813 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ” ile 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen şirketler ve 15 Kasım 2012 tarihli ve 28468 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Anonim ve Limited Şirketlerin Sermayelerini Yeni Asgari Tutarlara Yükseltmelerine ve Kuruluşu ve Esas Sözleşme Değişikliği İzne Tabi Anonim Şirketlerin Belirlenmesine İlişkin Tebliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasında sayılan anonim şirketlerin pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterini elektronik ortamda tutulması zorunlu hale getirilmişti (Bakınız 2025/027 No’ lu sirkülerimiz).
Bu defa, Ticaret Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından 20 Eylül 2025 tarih ve 33023 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” ile yapılan değişiklikler aşağıdaki gibidir:
Söz konusu tebliğ 20 Eylül 2025 tarihi itibariyle yürürlüğe girmiş olup, Tebliğ metni konunun önemine binaen ekte dikkatinize sunulmuştur.
Yer verilen konularda ek bilgi istenildiğinde lütfen bizimle temasa geçiniz.
Saygılarımızla,
SİGMA
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
MO