29 Aralık 2015
SİRKÜLER
NO: 2015/091 – VUK
Konu: Kurumlar vergisi mükellefleri ile ticari, zirai ve mesleki kazanç
yönünden gelir vergisi mükellefiyeti bulunanların Elektronik Tebligat sistemini kullanma zorunluluğu 1 Nisan
2016’ya ertelenmiştir.
Maliye Bakanlığı
yayımladığı 456 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile Kurumlar vergisi
mükellefleri ve ticari, zirai ve mesleki kazanç yönünden gelir vergisi
mükellefiyeti bulunanlara (Kazançları basit usulde tespit edilenlerle gerçek
usulde vergiye tabi olmayan çiftçiler hariç), 1 Ocak 2016 tarihinden itibaren
elektronik tebligat sistemini kullanma zorunluluğu getirmiş ve söz konusu
mükelleflerin “Elektronik Tebligat Talep Bildirimi’ni 1 Ocak 2016 tarihine kadar kurumlar/gelir vergisi yönünden
bağlı bulundukları vergi dairesine vermeleri gerektiğini duyurmuştu (Bkz. 2015/073
No’lu Sirkülerimiz).
Maliye Bakanlığı, 29 Aralık
2015 tarihli 29577 sayılı Resmi Gazete’de yayımladığı 467 Sıra No’lu Vergi Usul
Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 456)’nde Değişiklik
Yapılmasına Dair Genel Tebliğ ile 456 Sıra No’lu Vergi
Usul Kanunu Genel Tebliğinde yer alan 1 Ocak 2016 tarihini 1 Nisan 2016 olarak değiştirmiştir.
Bu nedenle kurumlar vergisi mükellefleri ile ticari, zirai ve mesleki kazanç
yönünden gelir vergisi mükellefiyeti bulunanlar (Kazançları basit usulde tespit
edilenlerle gerçek usulde vergiye tabi olmayan çiftçiler hariç), 1 Nisan 2016 tarihinden itibaren
elektronik tebligat sistemini kullanmak zorundadırlar.
Yer verilen
konularda ek bilgi istenildiğinde lütfen bizimle temasa geçiniz.
Saygılarımızla,
SİGMA
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.
FE