17 Kasım 2020
SİRKÜLER NO: 2020/112 GVK- KVK- –SGK - DİĞER
Konu: Kamuya
olan borçların yapılandırılarak ödenmesi ve koronavirüs (Covid-19) salgınının
istihdam üzerindeki olumsuz etkilerinin azaltılması ile bazı konularda kanuni
düzenlemelerin hayata geçirilmesi amacıyla hazırlanan 7256 sayılı “Bazı
Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun” Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Uzun süredir kamuoyunun
gündeminde olan 7256 sayılı “Bazı Alacakların
Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun”, 17.11.2020 tarih ve 31307 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak
yürürlüğe girmiş bulunmaktadır.
Söz konusu 7256
sayılı Kanun; bazı kamu alacaklarının yeniden yapılandırılmasını, Hazine ve
Maliye Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu, il özel idareleri,
belediyeler ve Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlıklarının (YİKOB) Kanunun
yayımlandığı tarih itibarıyla kesinleşmiş olmak kaydıyla 31.08.2020 tarihine
kadar olan vergiler, vergi cezaları, idari para cezaları (düzenleyici ve
denetleyici kurumlarca verilen idari para cezaları, Covid-19 ile mücadele
kapsamında verilen idari para cezaları ile tütün ve tütün mamulleri
kullanımından kaynaklanan idari para cezaları hariç), gümrük vergileri, sigorta
primleri, topluluk sigortası primleri, emeklilik keseneği ve kurum karşılığı,
işsizlik sigortası primi, sosyal güvenlik destek primi ile bu alacaklara
ilişkin her türlü faiz, zam, gecikme zammı, gecikme faizi, cezai faiz, gecikme
cezası gibi fer’i alacaklar ve 6183 sayılı Kanun kapsamında takip ve tahsil
edilen alacaklar (adli para cezası hariç) ile belediyelerin, su, atık su ve
katı atık gibi alacaklarının yeniden yapılandırılmasını kapsamaktadır.
7256 sayılı
Kanunun tam metni, www.sigmaymm.com.tr adresinde dokümanlar
bölümünde yer almaktadır. Kanunda yer alan düzenlemeler aşağıdaki gibidir.
1. Vergi Borçlarının Yapılandırılmasına İlişkin Düzenlemeler
1.1) Yapılandırma kapsamına giren vergi borçları
(aa) 31 Ağustos 2020 tarihinden (bu tarih dâhil) önceki dönemlere ilişkin
vergi ve bunlara bağlı vergi cezaları, gecikme faizleri, gecikme zamlarının (beyana dayanan vergilerde bu tarihe kadar
verilmesi gereken beyannamelere ilişkin vergi ve bunlara bağlı vergi cezaları,
gecikme faizleri, gecikme zamlarının),
(bb) 2020 yılına ilişkin
olarak 31 Ağustos 2020 tarihinden (bu tarih dâhil) önce tahakkuk eden vergi ve
bunlara bağlı vergi cezaları, gecikme faizleri, gecikme zamlarının,
(cc) 31 Ağustos 2020
tarihinden (bu tarih dâhil) önce yapılan tespitlere ilişkin olarak vergi aslına
bağlı olmayan vergi cezalarının,
yapılandırılmasına
ve yapılandırma sonuca hesaplanan tutarların taksitle ödenebilmesine ilişkin
düzenleme yapılmıştır.
1.2) 7256 sayılı Kanun ile vergi borçları dışında kapsama giren diğer
borçlar
- Gümrük
idareleri tarafından takip edilen gümrük vergileri, idari para cezaları,
faizler, gecikme faizleri, gecikme zamları,
- Belediyelerce
tahsil edilen emlak vergisi, çevre temizlik vergisi, ilan reklam vergisi gibi
bütün vergiler, vergi cezaları, gecikme faizleri, gecikme zamları,
- Sosyal
Güvenlik Kurumu’na ödenen sigorta ve Bağ-Kur primleri ve bunlara ilişkin
gecikme zammı ve cezalar,
- TOBB, TESK,
Barolar Birliği, TÜRMOB ve ihracatçı birlikleri gibi meslek örgütlerine,
- Vakıflar Genel
Müdürlüğü ve mazbut vakıflara, kalkınma ajanslarına,
- Türk
Standardları Enstitüsü’ne,
- Kredi Yurtlar
Kurumu’na alınan öğrenci kredi borçları
yapılandırılmasına
ve yapılandırma sonuca hesaplanan tutarların taksitle ödenebilmesine ilişkin
düzenleme yapılmıştır.
1.3) Başvuru ve ödeme zamanı
7256 sayılı Kanun
hükümlerinden yararlanmak isteyen borçluların;
a) 31 aralık 2020 tarihine kadar (bu
tarih dâhil) ilgili idareye başvuruda bulunmaları,
b) Hazine ve Maliye
Bakanlığına, Ticaret Bakanlığına, il özel idarelerine, belediyelere ve
YİKOB’lara bağlı tahsil dairelerine ödenecek tutarların ilk taksitini 31 Ocak 2021 tarihine kadar (bu tarih
dâhil), Sosyal Güvenlik Kurumuna bağlı tahsil dairelerine ödenecek
tutarların ise ilk taksitini 28 Şubat 2021
tarihine kadar (bu tarih dâhil), diğer taksitlerini ise bu tarihleri takip
eden ikişer aylık dönemler hâlinde azami on sekiz eşit taksitte ödemeleri
şarttır.
7256 sayılı Kanuna göre
ödenecek taksitlerin ödeme süresinin son gününün resmî tatile rastlaması
hâlinde süre, tatili izleyen ilk iş günü mesai saati sonunda biter.
1.4) Peşin ya da taksitler halinde ödeme yapılabiliyor.
Kanun hükümlerine göre
hesaplanan tutarlar peşin veya taksitler hâlinde ödenebilir.
a) Hesaplanan
tutarların tamamının ilk taksit ödeme
süresi içerisinde peşin olarak
ödenmesi hâlinde katsayı uygulanmaz ve fer’i alacaklar yerine Yİ-ÜFE aylık
değişim oranları esas alınarak hesaplanacak
tutarların %90’ının tahsilinden vazgeçilir.
b) Hesaplanan
tutarların tamamının ilk iki taksit
ödeme süresi içinde ödenmesi hâlinde katsayı uygulanmaz ve fer’i alacaklar
yerine Yİ-ÜFE aylık değişim oranları esas alınarak hesaplanacak tutarlar üzerinden %50 indirim yapılır.
c) Hesaplanan
tutarların taksitle ödenmek istenmesi
hâlinde, ilgili maddelerde yer alan hükümler saklı kalmak şartıyla
borçluların başvuru sırasında altı,
dokuz, on iki veya on sekiz eşit taksitte ödeme seçeneklerinden birini
tercih etmeleri şarttır. Tercih edilen taksit süresinden daha uzun bir sürede
ödeme yapılamayacaktır.
Hesaplanan tutarların
taksitle yapılacak ödemelerinde ilgili maddelere göre belirlenen tutar;
1) Altı eşit taksit için
(1,045),
2) Dokuz eşit taksit için
(1,083),
3) On iki eşit taksit için
(1,105),
4) On sekiz eşit taksit için
(1,15),
katsayısı ile çarpılır ve
bulunan tutar, taksit sayısına bölünmek suretiyle ikişer aylık dönemler hâlinde
ödenecek taksit tutarı hesaplanır.
1.5) Alacaklarla ilgili olarak tatbik edilen hacizler yapılan ödemeler
nispetinde kaldırılacaktır.
Kanuna göre
ödenecek alacaklarla ilgili olarak, tatbik edilen hacizler yapılan ödemeler
nispetinde kaldırılacak ve buna isabet eden teminatlar iade edilecektir. Kanuna
göre ödenecek alacaklar nedeniyle tatbik edilen hacizlere konu mallar,
borçlunun talebi hâlinde 6183 sayılı Kanun hükümlerine göre alacaklı tahsil
dairesince satılabilir. Bu talep, Kanun kapsamında ödenmesi gereken tutarların
Kanun hükümlerine göre ödenmesine engel teşkil etmeyecektir.
1.6) Taksitlerin süresinde ödenmemesi
İlk iki taksitin
süresinde tam ödenmemesi ya da süresinde ödenmeyen veya eksik ödenen diğer
taksitlerin belirtilen şekilde de ödenmemesi veya bir takvim yılında ikiden fazla taksitin süresinde ödenmemesi
veya eksik ödenmesi hâlinde 7256 sayılı Kanun hükümlerinden yararlanma
hakkı kaybedilir.
1.7) Kanun yapılandırılacak vergi alacaklarını; sadece kesinleşmiş
vergi alacakları için belirlemiş olup yapılandırmadan yararlanmak isteyen
borçluların maddede belirtilen şartların yanı sıra dava açmamaları, açılmış
davalardan vazgeçmeleri ve kanun yollarına başvurmamaları gerekmektedir.
1.8) Vergi
Usul Kanunu’nun 15’inci maddesine göre mücbir
sebep hâli ilan edilmesi nedeniyle beyanname verme ve ödeme süresi
ertelenen vergilerden, ödeme süresinin son günü 2020 yılının Ekim, Kasım veya Aralık ayına tekabül edecek şekilde
belirlenenler hakkında 7256 sayılı Kanun kapsamında yapılandırma yapılamayacaktır.
Vergi
borçlarının yapılandırılmasına ilişkin bir tebliğ yayımlanması durumunda ayrıca
sirküler ile duyuru tarafımızdan yapılacaktır.
2.
Varlık Barışına İlişkin Düzenlemeler
Yurt dışında bulunan para, altın,
döviz, menkul kıymet ve diğer sermaye piyasası araçlarının Türkiye’ye getirilmek
suretiyle milli ekonomiye kazandırılmasına ve gelir veya kurumlar vergisi
mükelleflerince sahip olunan ve Türkiye’de bulunan ancak işletmelerin kayıtları
arasında yer almayan para, altın, döviz, menkul kıymet ve diğer sermaye
piyasası araçları ile taşınmazların kanuni defterlere kaydedilmesine imkan
verilmektedir.
Bildirime
konu edilen yurtdışı varlıkların değerleri üzerinden % 0 (sıfır) oranında yani
vergi hesaplanmayacaktır.
Vergi
Usul Kanunu uyarınca defter tutan mükellefler, bu madde kapsamında Türkiye’ye
getirilen varlıklarını, dönem kazancının tespitinde dikkate almaksızın
işletmelerine dâhil edebilecekleri gibi aynı varlıkları vergiye tabi kazancın
ve kurumlar için dağıtılabilir kazancın tespitinde dikkate almaksızın
işletmelerinden çekebilirler.
Gelir
veya kurumlar vergisi mükelleflerince sahip olunan ve Türkiye’de bulunan ancak
kanuni defter kayıtlarında yer almayan para, altın, döviz, menkul kıymet ve
diğer sermaye piyasası araçları ile taşınmazlar, 30 Haziran 2021 tarihine kadar
vergi dairelerine bildirilmesi gerekmektedir. Bildirilen söz konusu varlıklar,
30 Haziran 2021 tarihine kadar, dönem kazancının tespitinde dikkate
alınmaksızın kanuni defterlere kaydedilebilir. Bu takdirde, söz konusu
varlıklar vergiye tabi kazancın ve kurumlar için dağıtılabilir kazancın
tespitinde dikkate alınmaksızın işletmeden çekilebilecektir. Bildirilen
taşınmazların ayni sermaye olarak konulmak suretiyle işletme kayıtlarına
alınması hâlinde, sermaye artırım kararının bildirim tarihi itibarıyla alınmış
olması ve söz konusu kararın bildirim tarihini izleyen onuncu ayın sonuna kadar
ticaret siciline tescil edilmesi kaydıyla, Kanun hükümlerinden
faydalanılabilir.
Türkiye’ye
getirilen veya kanuni defterlere kaydedilen varlıkların elden çıkarılmasından
doğan zararlar, gelir veya kurumlar vergisi uygulaması bakımından gider veya
indirim olarak kabul edilmez.
Bu kapsamda
bildirilen varlıklar nedeniyle hiçbir suretle vergi incelemesi ve vergi
tarhiyatı yapılmayacaktır. Bu düzenlemeden faydalanılabilmesi için bildirilen
varlıkların, bildirimin yapıldığı tarihten itibaren üç ay içinde Türkiye’ye
getirilmesi veya Türkiye’deki banka ya da aracı kurumlarda açılacak bir hesaba
transfer edilmesi şarttır.
Varlık barışı
düzenlemesine ilişkin bir tebliğ yayımlanması durumunda ayrıca sirküler ile
duyuru tarafımızdan yapılacaktır.
3. Gelir
Vergisine İlişkin Düzenlemeler
3.1) Menkul kıymetler ve diğer
sermaye piyasası araçlarının elden çıkarılması ve elde tutulması sürecinde elde
edilen gelirler ile mevduat faizleri, repo gelirleri ve özel finans
kurumlarından elde edilen gelirlerin vergilendirilmesine yönelik hükümler
içeren Gelir Vergisi Kanununun geçici 67 nci maddesinde yapılan düzenlemeyle,
maddenin uygulama süresi 31.12.2025 tarihine kadar uzatılmakta, istisna
kapsamındaki kazançların hangi durumda madde kapsamında tevkifata tabi olacağı
hususuna açıklık getirilmektedir.
3.2) Gelir Vergisi Kanunu’nun
geçici 67’nci maddesinin (5) numaralı fıkrasına birinci cümlesinden sonra
gelmek üzere “(Diğer kanunlarda yer alan
istisna veya muafiyet hükümlerinin açık olarak kesinti suretiyle ödenen
vergileri de kapsama almadığı durumlar dahil).” ibaresi eklenmiş, (13)
numaralı fıkrasının ikinci paragrafına “opsiyon
sözleşmeleri” ibaresinden sonra gelmek üzere “ile döviz, kıymetli madenler
ve Sermaye Piyasası Kurulunca belirlenen diğer varlıklar üzerine yapılan
kaldıraçlı işlemlere ilişkin sözleşmeler” ibaresi eklenmiş, (19) numaralı
fıkrasında yer alan “31/12/2020”
ibaresi “31/12/2025” şeklinde
değiştirilmiş ve fıkraya aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Cumhurbaşkanı bu fıkrada yer alan
tarihi beş yıla kadar uzatmaya yetkilidir.”
Yapılan bu düzenleme ile banka ve
aracı kurumlar vasıtasıyla gerçekleştirilen kaldıraçlı alım satım (foreks)
işlemlerinden elde edilen gelirlerin geçici 67’nci madde kapsamında kaynakta
kesinti suretiyle vergilendirilmesi amaçlanmakta, maddenin uygulama süresi 31
Aralık 2025 tarihine kadar uzatılmakta ve bu süreyi beş yıla kadar uzatma
konusunda Cumhurbaşkanına yetki verilmektedir. Gelir Vergisi Kanunun geçici
67’nci maddesinin onüçüncü fıkrasının ikinci paragrafına ibare eklenmesine
ilişkin hükmü 1 Ocak 2021 tarihinden
itibaren elde edilen gelirlere uygulanmak üzere 17 Kasım 2020 tarihinde
yürürlüğe girmiştir.
3.3) İhracat yoluyla ülke
ekonomisinin uluslararası rekabetçiliğinin geliştirilmesi, yeni ihracat
alanlarının oluşturulması, istihdam imkânlarının artırılması ve bu alanda
oluşacak yeni pazarlarda ülkemizin payının artırılması amacıyla yeni bir teşvik
unsuru ihdas edilmekte ve tam
mükellef gerçek kişilerin mal ihracından elde ettikleri kazançlarının
%50’sinin beyannamede bildirilen gelirlerden indirilmesine imkân tanınmaktadır.
Bu düzenleme 1 Ocak 2021 tarihinden
itibaren elde edilen gelirlere uygulanmak üzere 17 Kasım 2020 tarihinde
yürürlüğe girmiştir.
Bu indirimden yararlanılabilmesi için bu kapsamda sayılan;
a) İhracattan kaynaklanan hasılatları toplamı yıllık 400.000 Türk lirasına
kadar olanların, ilgili yılda kendilerinin sigortalı olması,
b) İhracattan kaynaklanan hasılatları toplamı yıllık 800.000 Türk lirasına
kadar olanların, ilgili yılda kendilerinin sigortalı olması ve en az ortalama
bir tam zamanlı ya da eş değer kısmi zamanlı işçi çalıştırması,
c) İhracattan kaynaklanan hasılatları toplamı yıllık 1.600.000 Türk
lirasına kadar olanların, ilgili yılda kendilerinin sigortalı olması ve en az
ortalama iki tam zamanlı ya da eş değer kısmi zamanlı işçi çalıştırması,
d) İhracattan kaynaklanan hasılatları toplamı yıllık 2.400.000 Türk
lirasına kadar olanların, ilgili yılda kendilerinin sigortalı olması ve en az
ortalama üç tam zamanlı ya da eş değer kısmi zamanlı işçi çalıştırması,
şarttır.
3.4) Diğer bir düzenlemeyle, tam mükellef sermaye
şirketlerinin kendi hisselerini geri almaları durumunda kar dağıtımına ilişkin
vergilemenin nasıl yapılacağı hususuna açıklık kazandırılmaktadır. Gelir
Vergisi Kanunu’nun 94’üncü maddesine üçüncü fıkrasından sonra gelmek üzere
aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Tam mükellef sermaye şirketlerinin
iktisap ettikleri kendi hisse senetlerini veya ortaklık paylarını,
i) Sermaye azaltımı yoluyla itfa etmeleri
hâlinde iktisap bedeli ile hisse senetlerinin veya ortaklık paylarının itibari
değeri arasındaki fark tutar sermaye azaltımına ilişkin kararın ticaret
sicilinde tescil edildiği tarih,
ii) İktisap bedelinin altında bir bedel
karşılığında elden çıkarmaları hâlinde iktisap bedeli ile elden çıkarma bedeli
arasındaki fark tutar elden çıkarma tarihi,
iii) İktisap ettikleri tarihten itibaren
iki tam yıl içerisinde, sermaye azaltımı yoluyla itfa etmemeleri veya elden
çıkarmamaları hâlinde, iktisap bedeli ile hisse senetlerinin veya ortaklık
paylarının itibari değeri arasındaki fark tutar iktisap tarihinden itibaren iki
tam yıllık sürenin son günü,
itibarıyla dağıtılmış kâr payı sayılır ve
bu tutarlar üzerinden %15 oranında vergi tevkifatı yapılır. Bu fıkra kapsamında
tevkif edilen vergiler herhangi bir vergiden mahsup edilemez. Cumhurbaşkanı,
tam mükellef sermaye şirketinin paylarının Borsa İstanbul’da işlem görüp
görmemesine, işlem gören paylarının toplam payları içindeki oranına, geri
alınan payların Borsa İstanbul’da işlem gören paylardan olup olmamasına, tam
mükellef kurumlardan geri alınıp alınmamasına, tam mükellef sermaye şirketinin
yıllık satış hasılatı ve diğer gelirlerinin toplam tutarına göre ayrı ayrı ya
da birlikte, bu oranı sıfıra kadar indirmeye veya bir katına kadar artırmak
suretiyle yeniden tespit etmeye yetkilidir.”
3.5) Evlerinde ürettikleri
malları internet ve benzeri elektronik ortamlar üzerinden satışını yapanlar
belirli şartlarla gelir vergisi muafiyeti kapsamına alınmaktadır.
3.6) Jokeylere, jokey yamakları ve antrenörlerine ücret
olarak yapılan ödemelerden %20 oranında tevkifat yapılmasına ilişkin hükümler
içeren Gelir Vergisi Kanununun geçici 68’inci maddesinin uygulama süresi 31
Aralık 2025 tarihine kadar uzatılmakta, gelir vergisi tevkifatının 6132 sayılı
Kanuna göre lisans sahibi olan veya lisans sahibince yetkilendirilen kişilerce
yapılacağı düzenlenmektedir.
4. Kurumlar
Vergisine İlişkin Düzenlemeler
Halka açıklığı ve kurumsallaşmayı
teşvik etmek amacıyla payları Borsa İstanbul Pay Piyasasında işlem görmek üzere
en az %20 oranında ilk defa halka arz edilen şirketlere kurumlar vergisi
oranının 2 puan indirimli olarak uygulanması
sağlanmıştır. Bu düzenleme 1 Ocak 2021 tarihinden, özel hesap dönemine tabi
olan mükelleflerde 2021 takvim yılında başlayan özel hesap döneminin başından
itibaren elde edilen kazançlara uygulanmak üzere yürürlüğe girmiştir.
5. İşsizlik Sigortası Kanunu’na İlişkin Düzenlemeler
5.1) Koronavirüs (Covid-19) kaynaklı zorlayıcı sebep
gerekçesiyle yapılan kısa çalışma ödeneğinin süresine ilişkin Cumhurbaşkanına
tanınan süre uzatma yetkisi 30 Haziran 2021 tarihine kadar uzatılmıştır.
5.2) İşsizlik ödeneğinden yararlandırılan kişilerin istihdama
daha hızlı dönüşlerinin teşvik edilmesi amacıyla bu kişilerin, işten
ayrılmalarını takip eden 90 gün içerisinde işe girmeleri ve bu iş yerinde 12 ay
süreyle kesintisiz çalışmaları halinde uzun vadeli sigorta primlerinin
tamamının İşsizlik Sigortası Fonundan karşılanması sağlanmıştır.
5.3) 1 Ocak 2019 ile 17 Nisan 2020 tarihleri arasında; işini
kaybetmiş kişilerin yaptıkları işlerle ilgili becerilerini kaybetmeden yeniden
istihdama dönmelerine; bu kapsamdaki kişilerin başvurmaları halinde işe
alınarak fiilen çalıştırılmaları hâlinde, prim ödeme
gün sayılarının 44,15 Türk lirası ile çarpımı sonucu bulunacak tutar 4857
sayılı Kanunun geçici 10 uncu maddesinde yer alan fesih yapılamayacak süreyi
geçmemek üzere her ay bu işverenlerin Sosyal Güvenlik Kurumuna ödeyecekleri tüm
primlerden mahsup edilmek suretiyle işverene Fondan destek sağlanacaktır. İşe
başlatılıp 4857 sayılı Kanunun geçici 10 uncu maddesi uyarınca işveren
tarafından ücretsiz izne ayrılanlara, kısa çalışma ödeneğinden faydalanmamak
kaydıyla, 4857 sayılı Kanunun geçici 10 uncu maddesinde yer alan fesih
yapılamayacak süreyi geçmemek üzere, bu süre içinde ücretsiz izinde
bulundukları süre kadar, Fondan günlük 39,24 Türk lirası nakdi ücret desteği
verilecektir.
5.4) Özel sektör işyerlerinde
2019/Ocak ila 2020/Nisan aylarında/dönemlerinde aylık prim ve hizmet belgesi
veya muhtasar ve prim hizmet beyannamesi ile 5510 sayılı Kanunun 4/a maddesi
kapsamında uzun vadeli sigorta kollarından en az sigortalı bildirimi yapılan
aydaki/dönemdeki sigortalı sayısına ilave olarak veya 17 Nisan 2020 tarihinden
sonra ilk defa 5510 sayılı Kanun kapsamına alınan ya da daha önce tescil
edildiği hâlde 2019/Ocak ila 2020/Nisan aylarında/dönemlerinde sigortalı
çalıştırılmaması nedeniyle Sosyal Güvenlik Kurumuna aylık prim ve hizmet
belgesi veya muhtasar ve prim hizmet beyannamesi vermeyen özel sektör
işyerlerinde bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren işe alınanların
fiilen çalıştırılmaları hâlinde, prim ödeme gün sayısının 44,15 Türk lirası ile
çarpımı sonucu bulunacak tutar 4857 sayılı Kanunun geçici 10 uncu maddesinde
yer alan fesih yapılamayacak süreyi geçmemek üzere, her ay bu işverenlerin
Sosyal Güvenlik Kurumuna ödeyecekleri tüm primlerden mahsup edilmek suretiyle
işverene Fondan destek sağlanacaktır.
5.5) 4447
sayılı Kanunun geçici 10 uncu, geçici 19 uncu ve geçici 21 inci maddelerinde
işsizlikle mücadele kapsamında istihdamın korunması ve artırılması amacıyla
özel sektör işverenlerine kolaylık ve başta dezavantajlı gruplar olmak üzere
işsizlerin istihdam edilmelerini sağlamak amacıyla 2020 yılı sonuna kadar
uygulanacak olan destek ve teşviklerin uygulama sürelerinin ihtiyaç duyulması
halinde 31 Aralık 2023 tarihine kadar uzatmak üzere Cumhurbaşkanına yetki verilmiştir.
6. Konaklama Vergisi tekrar ertelenmiştir.
7194 sayılı Dijital Hizmet Vergisi ile Bazı Kanunlarda
ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun
52-1/b maddesi kapsamında 1 Ocak 2021 tarihinde yürürlüğe girmesi planlanan “Konaklama Vergisi” 1 Ocak 2022 tarihine
ertelenmiştir.
Yer verilen
konularda ek bilgi istenildiğinde lütfen bizimle temasa geçiniz.
Saygılarımızla,
SİGMA
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.